تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

پیکر فرانسیسکو زاویر

پژوهشگر، کاوش گر، مقدس و آمر گوا ، پیکر فرانسیسکو زاویر در گوشه پایتخت جشن های هند واقع است، بدن فساد ناپذیر Goencho Saib (پادشاه گوا) که همچنین به عنوان فرانسیسکو زاویر هم شناخته می شود، در نمای سمت راست کلیسای مسیح مقدس( Bom Jesus ) در مرکز شهر قدیمی پرتغالی است. بدن او به نحوی به گوا انتقال داده شد، که به طور معجزه آسایی بدنش بدون تعرض باقی مانده بود. او در یک محفظه قرار داده شد تا همه بتوانند او را ببینند و مراسم سالانه ای هم برگزار می شود تا جایی که اخیرا زائرین می توانستند پای مومیایی شده او را ببوسند. در سال 1554 گزارش شده است که مذهبیون متعصب شصت پای راست او را بریده اند و همانند این که خون از یک بدن  زنده بیرون بزند جاری شده است. بعدها در 1614 با دستور کلیسا، بازوی راستش به رم برده شد.

فرانسیسکو زاویر در قلعه خاویر در ناحیه ناوار که حالا اسپانیا شناخته می شود و در سال 1506 بدنیا آمد،  فرانسیسکو زاویر  زندگی نوجوانی خود را با پژوهش در فرانسه آغاز کرد، سپس طی دستورات یسوعیون خدا را شناخت. او به ایتالیا سفر کرد، و بعنوان یک ماموریت در سال 1541 به گوا رفت. او از بیماران در بیمارستان سلطنتی نگهداری می کرد، و در خیابان ها برای هندو ها و یهودی ها به موعظه می پرداخت. بسیاری از یهودی های پرتغالی به کلنی هایی برای دور شدن اذیتی که در خانه اشان به آنها می شد فرار کرده بودند، و در زمان خاویر آنها آزادی مذهب خود را کوچکتر دیدند.

 

پیکر فرانسیسکو زاویر

 

در 1545،  فرانسیسکو زاویر نامه ای به پاپ نوشت، و درخواست کرد که تفتیش عقاید را بصورت رسمی در گوا اجرایی کند.

در حالی که برای پاسخ منتظر بود، به دریاها رفت و به سمت کوچین، ساحل مالابر، تامیل نادو و به جاهای دوری نظیر ژاپن کشتی راند. معجزاتی در خلال این مسافرت ها اتفاق افتاد، جای که او آب دریا را به آب تازه و قابل آشامیدن برای ملوانان تبدیل می کرد، و یک پسر را دوباره به زندگی باز گردانده است. او بیمار شد و در سال 1552 در جزیره سانسیان در حالی که منتظر اجازه برای داخل شدن  به چین بود از دنیا رفت.

پس از مرگش، تفتیش عقاید در  1560  با حالتی خشونت بار به گوا آمد. ولتایر نوشته است، " گوا با نارحتی تمام برای تفتیش عقایدش مشهور است، که مغایر شعور انسانی است. روحانیان پرتغالی به ما القا کرده بودند که هندی ها شیطان را پرستش می کنند."

به طور رسمی تفتیش عقاید در گوا تا سال 1812 پایان نپذیرفته بود. به این خاطر که تمامی مدارک تا زمانی که غیر قانونی محسوب شود از بین رفته بود، تعداد دقیق افرادی که کشته یا محاکمه شدند معلوم نیست اما تخمین ها حاکی از محاکمه 16000 تن و تعداد نامعلومی کشته بدون محاکمه اطلاع می دهد.

مراسم بوسه به پای فرانسیسکو هر ساله در 3 دسامبر انجام می شود که یکی از شلوغ ترین زمان های تور هند است .

کلیسایی که بدن فرانسیسکو زاویر در آن قرار دارد امروزه به عنوان میراث جهانی شناخته میشود .

برای رفتن به تور گوای قدیم باید از پنجای حرکت کنید. 

 

منبع مطلب : پیکر فرانسیسکو زاویر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.