تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

توصیه های سفر به تایلند – قسمت دوم

تور تایلند یکی از خاطره انگیز ترین و شیرین ترین سفر های هر فرد است با این حال برای اینکه برای شما هم تور لذت بخشی باشد باید به تابو ها و قوانین نانوشته تایلند توجه کنید و آنها را رعایت کنید . 

ویزای تور تایلند آسان است و همچنین قیمت تور تایلند بسیار مناسب است برای همین توریست های زیادی از سرتاسر جهان با تور به این کشور سفر میکنند . 

در این مقاله در ادامه توصیه های سفر به تایلند (قسمت اول) سعی داریم شما را با نکاتی که باید در طول سفر خود به تایلند پوکت رعایت کنید آشنا سازیم .

نبایدهای سفر به تایلند:

  • هرگز به خانواده سلطنتی تایلند بی احترامی نکنید. مردم تایلند حرمتی عمیق و سنتی برای خاندان سلطنتی قائل هستند. عدم ادای احترام چه از روی عمد و چه ناخواسته در شرایطی که ملزم به انجام آن هستید نه تنها یک جرم است بلکه می تواند حتی شما را به زندان هم بیندازد.
  • هرگز از رژیم و خانواده سلطنتی انتقاد نکنید. در پاتایا تایلند حتی انتقادهای غیر مغرضانه نیز به عنوان جرم خیانت علیه حکومت تلقی می شوند و می توانند حبس های طولانی مدت در پیی داشته باشند.
  • یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری تایلند معبد ها و مجسمه های بودا است .هرگز به تصاویر بودا بزرگ یا کوچک، سالم یا خراب، بی حرمتی نکنید چرا که به عنوان یک شیء مقدس تلقی می شوند. و هیچوقت از دیواری که تصویر بودا بر روی آن وجود دارد بالا نروید که با آن عکس بگیرید، به طور کلی از هر کاری که ممکن است به منزله بی حرمتی تلقی شود اجتناب کنید. موهن به مقدسات می تواند مجازات زندانی شدن در پی داشته باشد حتی اگر یک خارجی مرتکب آن شده باشد.
  • تصاویر بودا را از کشور تایلند خارج نکنید زیرا کاری غیرقانونی است مگر اینکه مجوز رسمی برای اینکار داشته باشید. هر چند فروشگاه ها آن را به شما می فروشند ولی اغلب مواقع به شما نمی گویند که اجازه خروج آن را ندارید.
  • هنگامی که در حضور یک راهب هستید پاهایتان را روی هم نیندازید. فرقی نمی کند که روی زمین نشستید یا روی صندلی.
  •  با چنگال برنج نخورید، بلکه از قاشق استفاده کنید. چنگال برای قرار دادن غذا درون قاشق استفاده می شود و برای خوردن غذا باید از قاشق استفاده کرد. همچنین باقی گذاشتن برنج در ته بشقاب کاری بی ادبانه است و بی احترامی تلقی می شود. بنابراین مطمئن شوید که همه برنج داخل بشقاب خود را خورده اید.
  • در اماکن عمومی پایتخت تایلند خیلی ابراز احساسات نکنید. بوسیدن، در آغوش گرفتن و رفتاری مشابه اینها در ملاء عام به خصوص در مقابل افراد مسن پذیرفته نیستند.
  • با هیچ چیزی و هیچ کسی که با مواد مخدر ارتباط دارد درگیر نشوید. اگر در حال حمل مواد مخدر دستگیر شوید مجازات شما مرگ و یا حبس طولانی مدت خواهد بود. مراقب باشید.
  • در  هتل های بانکوک تایلند هرگز کیف یا هر چیز دیگری را از کسی که نمی شناسید قبول نکنید زیرا ممکن است حاوی مواد مخدر باشد. مراقب هموطنان خود نیز باشید. جرایم بسیاری از انواع مختلف با سوءاستفاده از خارجی ها و یا بر روی خود آنها انجام می شوند. مبادله یا به همراه داشتن مواد مخدر (حتی از نوع سبک) می تواند مجازات اعدام در پی داشته باشد. همچنین تصور نکنید که سفارت شما می توانید کمکی در این مورد انجام دهد.
  • در هنگام  سفر به تایلند هرگز لخت آفتاب نگیرید زیرا برای اغلب تایلندی ها اهانت آمیز است.
  • به سر یا موهای زنان تایلند پاتایا دست نزنید. تایلندی ها سر را مهمترین بخش بدن می دانند.
  • پاهای خود را به سمت افراد یا اشیاء مقدس قرار ندهید. این کار بسیار ناپسند تلقی می شود به این دلیل که در تایلند پاها به عنوان پست ترین عضو بدن تعبیر می شوند. و هیچگاه در یک معبد طوری روی زمین ننشینید که پایتان به سمت تصویر بودا باشد.
  • اگر از شما سوالاتی درباره سن، درآمد، وضعیت تاهل پرسیده شد احساس نکنید مورد اهانت واقع شده اید. به این دلیل که اینها سوالات رایجی هستند که تایلندی ها در ملاقات اول از یکدیگر می پرسند.
  • در دیدنیهای کشور تایلند سیگار نکشید و همچنین آشغال نریزید چرا که برای انجام چنین کاری ممکن است ۲۰۰۰۰ بات (واحد پول تایلند) جریمه شوید.
  • هرگز به هیچ شکلی و سر هیچکسی در اماکن عمومی خصوصا در مراکز خرید و تجاری بانکوک داد نزنید. در کشور تایلند داد و فریاد کردن بسیار ناپسند است. فرقی نمی کند شرایط چگونه باشند. در هر شرایطی باید با آرامی و متانت رفتار کنید.
  • پیشنهاد غریبه ها را برای کمک به شما در یافتن محل مناسب برای خرید کردن نپذیرید. اگر نیاز به تاکسی دارید سوار ماشین های گذری نشوید و حتما به ایستگاه تاکسی ها مراجعه کنید.
  • در هیچ نوعی از قمار شرکت نکنید. قمار در تایلند بر خلاف قوانین است و مجازات های سنگینی در پی دارد.
  • در   تور لحظه آخری تایلند با فاحشه ها ارتباط نداشته باشید. به این دلیل که نه تنها سلامتی تان به خطر می افتد بلکه خطر مورد سرقت قرار گرفتن نیز افزایش می یابد. متاسفانه اگرچه پاتایا یکی از مهم ترین شهرهای تور تایلند است و جاذبه های گردشگری تور پاتایا فراوان است  باا  این حال تنها به دلیل زن خود مشهور شده .
  • دارائی های باارزش خود را در گاوصندوق هتل قرار ندهید برخی مواقع گاوصندوق ها نا امن ترین جا هستند. فقط در هتل های معتبر از گاوصندوق استفاده کنید.

منبع : توصیه های سفر به تایلند – قسمت دوم

توصیه های سفر به چین- بایدها ونبایدها (قسمت دوم)

هر فرهنگی قوانین مخصوص خودش را در ارتباط با اینکه چه چیزی پذیرفته است و چه چیزی نیست دارد. به عنوان بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ ملی، تابوها ارتباط نزدیکی با زندگی روزمره مردم چین که در دوران باستان زندگی می کردند داشته است. با تغییرات شگرفی که در جامعه کشور چین رخ داده است، تابوها هم از بعدد شکل و هم مفهوم دچار انقلابی عظیم شده اند. گرچه هنوز هم برخی افراد مسن در عصر امروز شیوه زندگی سنتیی را در پیش گرفته اند اما بعد از سفر به آن با واقعیت تور چین آشنا خواهید شد .

در ادامه مقاله توصیه های سفر به چین- بایدها ونبایدها (قسمت اول) قصد داریم شما را با قوانین نانوشته و به اصطلاح تابوهای کشور چین بیشتر آشنا کنیم .

سفر در سرتاسر تور چین یک تجربه متفاوت و متحول کننده است به این دلیل که در این کشور با قوانین جدید، فرهنگ جدید و توقعات اجتماعی جدیدی مواجه خواهید شد که قبل از آن در هیچ کجای دیگر آنها را ندیده بودید.. توصیه های سفر به چین که در ادامه به آنها اشاره شده است به شما کمک می کنند که قبل از سفر به چین از بایدد ها و نبایدهای کشور چین آگاه شوید. آگاهی داشتن از آنچه در این کشور پذیرفته شده و آنچه پذیرفته نشده است میی تواند سفر شما را آرام تر کند و مانع از قرار گرفتن در موقعیت های خجالت آور و گیج کننده می شود و همچنین شما را از قرار گرفتن در دردسر و یا توهین به شخص دیگری محافظت می کند.  


بایدهای سفر به چین:

  • ترتیب نام های چینی به این صورت است که اول نام خانوادگی می آید و سپس نام فرد. عروس ها در چین از نام خانوادگی همسر خود استفاده نمی کنند.
  • در تور خود همیشه افراد را با عنوان رسمی شان صدا بزنید. از قبیل "آقا"، "خانم"، "دوشیزه" به همراه نام خانوادگی. آنها را با نام کوچک صدا نکنید مگر خودشان از شما درخواست کنند.
  • یادتان باشد در تور چین دست دادن نوع رایجی از احوالپرسی است. اما هنگام ملاقات با افراد  مسن تر و مقامات عالی رتبه، دست دادن باید بسیار آرام و به همراه اندکی سر تکان دادن باشد.
  • همیشه به افراد مسن احترام بگذارید و در جمع ابتدا به آنها ادای احترام کنید.
  • مردم چین معمولا هدیه، دعوت و یا لطفی را وقتی برای اولین بار ارائه می شود، قبول نمی کنند. رد کردن محترمانه برای دو یا سه مرتبه نشانه فروتنی و تواضع است.
  • همیشه هدیه خود را با دو دست تقدیم کنید. و هنگام کادو پیچی به رنگ دقت کنید. قرمز نمایانگر خوش شانسی است، صورتی و زرد نمایانگر شادی و کامیابی است، در حالیکه سفید، خاکستری و سیاه رنگ های عزاداری هستند. گل های سفید و زرد (به خصوص گل داوودی) برای عزاداری های استفاده می شوند.
  • کمی زبان چینی یاد بگیرید که به شما کمک می کند با راحتی بیشتری در سرتاسر کشور چین سفر کنید.

منبع : توصیه های سفر به چین- بایدها ونبایدها (قسمت دوم)

اجتناب از کلاهبرداری ها در تور فرانسه (قسمت دوم)

بیشتر مسافران ایرانی خصوصا آنهایی که آموزش زبان فرانسه ندیده اند از کلاهبرداری مردم بومی کشور فرانسه شاکی هستند . بسیاری از مسافران بعد از متوجه شدن قضیه را به سفارت فرانسه اطلاع میدهند اما به دلیل تعدادد زیاد شکایت ها عملا کاری از دست آنها هم بر نمی آید بهترین کار این است که آگاهانه سفر کنید ، با غریبه ها وو  آدم های مشکوک به هیچ وجه بحث نکنید و از کسی چیزی قبول نکنید .

در ادامه مقاله قبلی به نام اجتناب از کلاهبرداری ها در تور فرانسه سعی داریم شما را با تعدادی از معروف ترین این کلاهبرداری ها آشنا کنیم تا در صورت سفر به تور فرانسه و ایتالیا از آنها جلوگیری کنید .

کلاهبرداری های معمول تور فرانسه :

کلاهبرداری های  فرانسوی: حلقه طلایی

اگر در  فرانسه پاریس با یک مرد، زن و یا کودک کولی که یک حلقه طلایی در دست دارد مواجه نشده اید، به هیچ وجه توقف نکنید و تنها به راه خود ادامه دهید در این موقعیت به یاد داشتن چند کلمه زبان فرانسه بسیار کارآمد و مفید خواهد بود تنها اعتراض خود را با صدای بلند نشان دهید .

این نوع کلاهبرداری یکی از روش های قدیمی ولی کاربردی در تور مسافرتی فرانسه است و می تواند در اکثر مکان های توریستی پاریس از قبیل باغ تویلری، موزه اورسی، کنار رود سن، مادلین، طاق پیروزی، شانزه لیزه وو در نزدیکی تمامی ایستگاه های مترو اتفاق بیفتد. متاسفانه این نوع کلاهبرداری در  کشورهای همسایه فرانسه هم دیده میشود.

مسافر های بی خبر تور فرانسه بویژه زوج ها، معمولا با یک مرد یا زن جوان و یا حتی یک کودک مواجه می شوند که در کنار آنها در حال راه رفتن است و ناگهان چیزی درخشان را از روی زمین برمی دارد و با خوشحالی فریاد می زند که امروز روز شانس من است و به اطرافیان خود یک حلقه طلایی را نشان می دهد. و معمولا آن را به مسافران تور پیشنهاد می کند و می گوید که آن را نگه دارند. و اگر توریست به طرز ابلهانه ای این پیشکش راا قبول کند، سپس کولی از آنها می خواهد که سهم او را در یافتن این حلقه خوش شانسی پرداخت کنند و به او پولل بدهند.

انواع مختلفی از این کلاهبرداری در فرانسه و در کل تور اروپا وجود دارند. در نوع اول کولی طی اقدامی صادقانه این حلقه را تحویل می دهد تا به صاحب حقیقی آن بازگردانده شود، این کار را به منظور جلب اعتماد انجامم می شود. تا مخاطب بخواهد اعتراض کند و بگوید که این حلقه از آن او نیست، کولی از او درخواست می کند که کمی پول برای نهار، بلیط قطار و یا غذا دادن به بچه های گرسنه اش به او بدهند. در بدترین حالت در طی انجام این تبادلات همدست او کیف پولتان را می قاپد. اگر یک حلقه طلایی دیدید به هیچ عنوان توقف نکنید و درگیر نشوید. به راه خود ادامه دهید. آنها تا زمانیکه قربانی دیگری بیابند شما را دنبال خواهند کرد.

در صورتی که قربانی یک همچین کلاهبرداری شدید به  سفارت ایران در فرانسه مراجعه کرده و ظاهر کلاهبردار و همدستش را برای آنها توصیف کنید تا مسافران کمتری قربانی آنها شوند.

کلاهبرداری های فرانسوی: دونده دست و پا چلفتی

و در نهایت، به دور از خیابان های پاریس و دیگر مناطق توریستی نقشه فرانسه از قبیل لیون، مارسیل، نیس و کانس که مملو از کلاهبرداری های حلقه طلایی هستند، باید مراقب دونده های صبحگاهی آرام هم باشید. بسیاری از توریست های بی خبر در دام این دونده های به ظاهر آرام که به طور اتفاقی با آنها برخورد می کنند و به زمین می خورند، افتاده اند. دونده مضطربانه شروع به معذرت خواهی می کند و به توریست ها کمک می کند که بلند شوند (اگر به زمین افتاده باشند)، و در همین حین کیف، کیف پول و کوله پشتی شان را می دزدد و به دویدن ادامه می دهد.

منبع : اجتناب از کلاهبرداری ها در تور فرانسه (قسمت دوم)

7نکته مفید در بازدید از ایاصوفیا قسمت دوم

ایاصوفیا یا ایا صوفیه یکی از مهم ترین بناهای تاریخی ترکیه و یکی از پر بازدید ترین جاذبه های تور استانبول است . تقریبا همه افرادی که با تور به استانبول سفر میکنند حداقل یک بار از این مسجد زیبا دیدن میکنند .

برای اینکه از بازدید خود بیشترین لذت را ببرید بهتر است سری مقالات 7 نکته مفید در بازدید از ایاصوفیا را مطالعه کنید .

نکات مهم هنگام بازدید از مسجد ایاصوفیا استانبول :

۴.  برای داربست ها آماده باشید

در ایاصوفیا استانبول عملیات های مرمتی در جریان هستند بنابراین برای مواجه شدن با داربست ها و نرده های سفید نازیبا آماده باشید.

در میان ازدحام جمعیت توریست های تور استانبول و همچنین کارگرهای مشغول به کار یافتن محلی مناسب برای عکس گرفتن از معماری و طراحی داخلی می تواند کمی دشوار باشد. اما اگر ساعت مناسبی را برای بازدید ازز ایاصوفیه استانبول  انتخاب کنید می توانید فرصت خوبی برای اینکار در اختیار داشته باشید.


۵. سه پایه دوربین همراه خود نداشته باشید

اجازه بردن سه پایه دوربین به داخل ایاصوفیا به بازدیدکنندگان داده نمی شود بنابراین سه پایه خود را در هتل بگذارید. اگر آن را همراه داشته باشید از شما خواسته می شود که آن را در قسمت امنیتی قرار دهید. به شما رسیدی داده می شود که با استفاده از آن هنگام خروج می توانید سه پایه خود را بازپس بگیرید.


۶. گالری های بالایی را از دست ندهید

زمانی که ما از ایاصوفیا بازدید کردیم نمی دانستیم که می توانیم از گالری های بالایی نیز بازدید کنیم. بدون مطالعه قبلی شما نیز ممکن است این گالری ها را از دست بدهید.

متاسفانه در بعضی از تور ارزان استانبول هم لیدر به شما اجازه بادید از طبقه بالا را نمیدهد برای همین بهتر است بدون تور به ایاصوفیا بروید تا زمان کافی برای بازدید کامل آن را داشته باشید .

از طریق رمپی که در قسمت شمالی و در ایوان داخلی قرار دارد می توانید به گالری ها دسترسی داشته باشید. در آنجا می توانید موزائیک های ارزشمندی را که افسانه ها و نگارهای مذهبی بر روی آنها نقش بسته اند مشاهده کنید. برخی از بهترین های این موزائیک ها در گالری جنوبی قرار دارند.


۷. شانس خود را در ستون گریان (ستون آرزو) امتحان کنید

کمی آنطرف تر از رمپی که به سمت گالری ها می رود به احتمال زیاد می توانید جمعیتی را ببینید که در یک صف ایستاده و منتظر هستند. این صف ستون گریان است. ستون گریان یا ستون شانس در واقع سنگی منفذ دار است که رطوبت زمین را جذب کرده و از طریق منافذ بیرونی خود به بیرون میریزد به همین دلیل است که این نام به آن داده شده از طرف دیگر گفته میشود حضرت خضر انگشت شصت خود را داخل سوراخ واقع در ستون کرده و به همین دلیل این سنگ طلسم شده . امروزه هزاران مسافر تور ترکیه به این مکان می آیند انگشت شصت راست خودد را داخل سوراخ ستون قرار داده و در جهت عقربه های ساعت میچرخانند و در این حال یک آرزو میکنند باور هاا بر این است که اگر انگشت شما خیس شد به آرزوی خود میرسید!


ایاصوفیا: آنچه ضروری است

چه: بازدید از ایاصوفیا در استانبول،ترکیه.

کجا: ما در هتل Sirkeci Mansion واقع در بخش قدیمی استانبول اقامت داشتیم و از اقامت خود بسیار لذت بردیم. این هتل در یک خیابان بسیار خوش منظره قرار دارد و با وجود اینکه به تمام قسمت های اصلی شهر نزدیک  است اما بسیار دنج و آرام است.ایاصوفیا و مسجد آبی با ده دقیقه پیاده روی قابل دسترسی هستند.

چه زمانی: بهترین زمان برای بازدید توراستانبول بهار است (ماه مارچ تا اواسط ژوئن). در این موقع دمای هوا در استانبول معتدل است و روزها طولانی هستند. دقت داشته باشید که در ماه آپریل ممکن است یک یا دو روز هوا بارانی باشد. ما در اواخر ماه می به استانبول سفر کردیم و یک روز باران شدید داشتیم. البته روزهای دیگر بسیار عالی بودند. یکی دیگر از زمان های عالی برای سفر به استانبول پاییز (سپتامبر و اکتبر) است. تابستان گرم وو  بسیار شلوغ است و زمستان هم سرد و بارانی است.

ساعات بازدید از ایاصوفیا در تابستان (از ۱۵ آپریل تا ۲۵ اکتبر) از ساعت ۹ صبح الی ۷ بعدازظهر است. و در زمستان (از ۲۶ اکتبر الی الی ۱۴ آپریل) از ساعت ۹ صبح الی ۵ بعدازظهر است. به خاطر داشته باشید که آخرین پذیرش یک ساعت قبل از تعطیل شدن موزه است.

چگونه: از هتل Sirkeci Mansion تا ایاصوفیا یک پیاده روی کوتاه فاصله است. اگر در جایی دورتر اقامت دارید می توانید از مترو استانبول استفاده کنید. البته از تاکسی هم می توانید استفاده کنید ولی ما مترو را که ارزانن  تر است ترجیح می دهیم.

منبع : 7نکته مفید در بازدید از ایاصوفیا قسمت دوم

تله های غذا و رستوران برای مسافران در فرانسه (بخش دوم)

مکان هایی در تور پاریس هستند که در آنها مطمئنا نباید بدون نگاه کردن به منو و قیمت ها کارت اعتباری تان را تحویل بدهید و صورتحسابی را پرداخت کنید. در واقع در کل مدت سفر به تور فرانسه قیمت ها را چک کنید تا از تجربه هرگونه سوء استفاده و کلاهبرداری جلوگیری کنید. 

فرانسه از کشور های محبوب بین مسافران ایرانی است و بسیاری از ایرانیان تور فرانسه 95 را به عنوان مقصد نوروزی خود انتخاب کرده اند از طرفی متاسفانه  قیمت تور فرانسه نسبت به دیگر کشور های اطراف بالا است .

در رستوران های تور فرانسه حواستان به صورتحساب بارها باشد

معمولا هزینه تور فرانسه از بالاترین تور ها محسوب میشود و معمولا افراد با موقعیت مالی خوب به این کشور یا کشور های همسایه فرانسه سفر میکنند به همین دلیل است که افرادسودجو در فرانسه توریست ها را به چشم طعمهه هایی برای کار خود میبینند . اگر در طول سفر به فرانسه دچار مشکل شدید و یا از شما کلاهبراداری شد به سفارت ایران در فرانسه  مراجعه کنید 

در تور دور فرانسه حواستان به افراد غریبه ای که شما را به صرف یک نوشیدنی افتخاری و یا یک برنامه در یک کلاب خصوصی دعوت می کنند باشد.

یکی از بدترین مناطق برای چنین کارهایی منطقه Pigalle است جاییکه کلاب بسیار مشهور مولن روژ در آن واقع  شده است.

توریست هایی که به بارهای این منطقه رفته اند و یا به زور به آنجا برده شده اند، بدون اینکه متوجه بشوند مبالغ گزافی را بابت صورتحساب بارها پرداخت کرده اند. البته این نکته را باید ذکر کرد که یادگیری زبان فرانسه به شما بسیار کمک خواهد کرد که از این موقعیت ها جلوگیری کنید .

اگر در تور فرانسه به یک کلاب بزرگسالان رفتید تحت هیچ شرایطی بدون اینکه لیست قیمت ها را ببینید برای خودتان یا هیچ یک از همراهان نوشیدنی سفارش ندهید. بارها گفته شده که برای دو نوشیدنی ۶۰۰ یورو پرداخت کرده اند. و توریست هایی را که با پرداخت صورتحساب مخالفت می کنند با اعمال خشونت آمیز تهدید می کنند.

بهتر است از این منطقه دوری کنید مگر اینکه به همراه یک تور و یا یک گروه قابل اطمینان باشید.

آب تقلبی در فرانسه

اگر هر نوعی از کلاهبرداری وجود داشته باشد شخصی در تور پاریس حتما آن را اجرا خواهد کرد. با اینکه به نظر نمی رسد خیلی شایع باشد اما از تعدادی توریست شنیده ایم که آب های یک یورویی که توسط فروشگاه های سیار فروخته می شوند ممکن است تقلبی باشند. دیده شده یک فروشنده مرد بطری های آبی را که از سطل آشغال های اطراف جمع آوری می کرده با آب فواره پارکی در نزدیکی Palais de Chaillot پر می کرده است.


تعطیلات فرانسه در آگوست

بسیاری از مردم فرانسه ماه آگوست را برای تعطیلات تابستانی خود در نظر می گیرند. سفر کردن به تور فرانسه در این ایام به عنوان یک خارجی و آنهم به مناطق توریستی شلوغ به عنوان مثال جنوب تور فرانسه و سواحل کهه  بسیار شلوغ و پرازدحام هستند، می تواند یک کابوس واقعی باشد.

اقامتگاه ها از قبل رزرو شده اند، قیمت ها گران هستند و ترافیک قابل تصور نیست. به علاوه بسیاری از فروشگاه های کوچک درون شهرها از قبیل قصابی ها، نانوایی ها، لبنیاتی ها، انبارهای شراب و داروسازی ها تعطیل هستند. این امر می تواند تهیه غذای روزانه را تبدیل به کاری زجرآور کند. به احتمال زیاد سوپرمارکت ها باز خواهند بود ولی کیفیت محصولاتشان چندان تعریفی ندارد.

منبع : تله های غذا و رستوران برای مسافران در فرانسه (بخش دوم)