تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

توصیه های مفید برای سفر به گرجستان، چگونه در امان باشیم؟ (بخش اول)

موقعیت جغرافیایی تور گرجستان، آن را به مهمترین شاهراه ترانزیت تجاری بدل کرده است. در روزگاران قدیم این منطقه یک ایستگاه خیلی مهم در میان مسیر جاده ابریشمی مشهور بود که چین را به اروپا متصل می کرد.

اخیرا اقتصاددانان گرجی پیشنهاد از سرگیری مجدد این نقش باستانی را مطرح کرده اند. این جمهوری امروزه به عنوان مرکز حمل و نقل و ارتباطات می تواند یک "کانال سوئز خشک" برای صادر کردن نفت ایران به سرتاسر قفقاز باشد.

سیستم حمل و نقل گرجستان :

زمانیکه این کشور در سال ۱۹۹۱ استقلال یافت، سیستم حمل و نقل بسیار توسعه یافته ای را در اختیار داشت. تفلیس، پایتخت تور گرجستان، از قرن نوزدهم تا کنون مرکز اصلی شاهراه ارتباطی در سراسر قفقاز بوده است. چهار شاهراه اصلی در جهت های مختلف، تور تفلیس را به دیگر نقاط جهان متصل می کند.

تور گرجستان

در سال ۱۹۹۰، تور گرجستان در حدود ۳۵/۱۰۰ کیلومتر راه و جاده داشت که از این میان ۳۱/۲۰۰ کیلومتر از آنها صاف شده بودند. در سال ۱۹۹۳ تور گرجستان در حدود ۱/۴۲۱ کیلومتر راه آهن داشت. بیشتر ریل ها ضخامتی در حدود ۱/۵۲۰ متر دارند و مسیرهای اصلی همگی الکتریکی هستند. شاهراه شمالی، A۳۰۱، یا به عبارت دیگر شاهراه نظامی گرجستان، که از میان قفقاز بزرگ عبور می کند و تا روسیه ادامه می یابد، به هیچ عنوان شباهتی با توضیحاتی که جغرافیدانان یونانی برای اولین بار در قرن اول پیش از میلاد مسیح ارائه داده اند، ندارد. تا اوایل سده ۱۸۰۰ این جاده تنها راه زمینی شمالی به سوی روسیه بود.

بخش عظیمی از سیستم حمل و نقل تور گرجستان طی جنگ پنج روزه با روسیه در سال ۲۰۰۸ تخریب شد. اما از زمان شروع آتش بس، دولت گرجستان سرمایه گذاری عظیمی بر روی این بخش انجام داده است و تعمیر و مرمت ها در حال انجام هستند.

مرزهای زمینی و دریایی روسیه هنوز برای توریست ها بسته هستند و همچنین هنوز هم ورود به تور گرجستان از طریق اوستیای جنوبی و یا آبخازیا غیرقانونی است به این دلیل که هیچگونه کنترل مرزی رسمی در این مرزهاا وجود ندارد. گرچه مرز اوستیای شمالی که از میان گرجستان و روسیه عبور می کند مجددا برای شهروندان گرجی و کشورهای مستقل مشترک المنافع ( CIS ) باز شده است. عبور و مرور از مقررات سختیگرانه ای برخوردار هستند و هیچیک از ویزاهای روسی و یا گرجی در این ایستگاه بازرسی در دسترس نیستند.


منبع : توصیه های مفید برای سفر به گرجستان، چگونه در امان باشیم؟ (بخش اول)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.