تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

توصیه های مفید برای سفر به گرجستان، چگونه در امان باشیم؟ (بخش دوم)

امن ترین و محتمل ترین راه برای ورود به تور گرجستان از طریق مسیر هوایی است. با وجود کشمکش های اخیر، فرودگاه ها از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند و پروازهای ارزان قیمت زیادی از ترکیه و دیگر کشورهای اروپا به تور گرجستان وجود دارند. به علاوه از ترکیه، روسیه و اوکراین نیز می توان توسط کشتی هایی FERRY و از طریق دریای سیاه به تور گرجستان وارد شد.

بهترین و امن ترین راه سفر به تور گرجستان :

با اتوبوس نیز می توان از استانبول به ترابزون (۱۸ساعت) و تفلیس (۳۰ساعت) سفر کرد. در گذشته تور با اتوبوس در سراسر تور گرجستان دشوار بود. اتوبوس ها از رده خارج و کندرو بودند. اما همه آنها تعویض شدهه اند و امروز اتوبوس های جدید و خوبی بین تفلیس و تلاوی در تردد هستند. مینی بوس ها نیز جایگزین های سریعیی هستند اما رزرو کردن آنها از قبل ممکن نیست.

در تور گرجستان مینی بوس ها زمانی حرکت می کنند که ظرفیتشان تکمیل شده باشد و مستقیم به سمت مقصد خود حرکت می کنند. یکی از توصیه هایی که به توریست های تور گرجستان می شود اینست که بین ساعتهای ۸ الی ۹ صبح در ایستگاه ها حضور داشته باشند. در ساعات بعدی روز به دلیل اینکه تعداد افرادی که قصد سفر دارند کاهش می یابد، تکمیل شدن ظرفیت اتوبوس زمان بیشتری لازم دارد و احتمال اینکه زمان انتظار طولانی تر شود بیشتر است.

در چنین مواقعی یک توریست بهتر است به دنبال یک تاکسی گروهی باشد که تنها ۴ یا ۵ مسافر سوار می کند. البته ممکنست کمی گران تر باشد اما به نظر می رسد استفاده از این نوع حمل و نقل می تواند کمی سریع تر باشد.

سفر با قطار در تور گرجستان چندان تفاوتی با اغلب کشورهای دیگر جهان ندارد. مانند بسیاری از تورهای اروپا ، گزارشاتی از حملات و دزدی هم در داخل قطارها و هم در اطراف ایستگاه راه آهن اصلی در تفلیس دریافت شدهه است. تمام قطارها باید از قبل رزرو شوند.

امروزه دولت تور گرجستان توانسته است نظمی بر سیستم راه آهن که پیش تر با کمبود سوخت، حملات مسلحانه  در قطارها و نابودی خطوط راه آهن و پل ها مواجه بوده است،  حاکم کند.

منبع : توصیه های مفید برای سفر به گرجستان، چگونه در امان باشیم؟ (بخش دوم)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.