تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

7نکته مفید در بازدید از ایاصوفیا قسمت دوم

ایاصوفیا یا ایا صوفیه یکی از مهم ترین بناهای تاریخی ترکیه و یکی از پر بازدید ترین جاذبه های تور استانبول است . تقریبا همه افرادی که با تور به استانبول سفر میکنند حداقل یک بار از این مسجد زیبا دیدن میکنند .

برای اینکه از بازدید خود بیشترین لذت را ببرید بهتر است سری مقالات 7 نکته مفید در بازدید از ایاصوفیا را مطالعه کنید .

نکات مهم هنگام بازدید از مسجد ایاصوفیا استانبول :

۴.  برای داربست ها آماده باشید

در ایاصوفیا استانبول عملیات های مرمتی در جریان هستند بنابراین برای مواجه شدن با داربست ها و نرده های سفید نازیبا آماده باشید.

در میان ازدحام جمعیت توریست های تور استانبول و همچنین کارگرهای مشغول به کار یافتن محلی مناسب برای عکس گرفتن از معماری و طراحی داخلی می تواند کمی دشوار باشد. اما اگر ساعت مناسبی را برای بازدید ازز ایاصوفیه استانبول  انتخاب کنید می توانید فرصت خوبی برای اینکار در اختیار داشته باشید.


۵. سه پایه دوربین همراه خود نداشته باشید

اجازه بردن سه پایه دوربین به داخل ایاصوفیا به بازدیدکنندگان داده نمی شود بنابراین سه پایه خود را در هتل بگذارید. اگر آن را همراه داشته باشید از شما خواسته می شود که آن را در قسمت امنیتی قرار دهید. به شما رسیدی داده می شود که با استفاده از آن هنگام خروج می توانید سه پایه خود را بازپس بگیرید.


۶. گالری های بالایی را از دست ندهید

زمانی که ما از ایاصوفیا بازدید کردیم نمی دانستیم که می توانیم از گالری های بالایی نیز بازدید کنیم. بدون مطالعه قبلی شما نیز ممکن است این گالری ها را از دست بدهید.

متاسفانه در بعضی از تور ارزان استانبول هم لیدر به شما اجازه بادید از طبقه بالا را نمیدهد برای همین بهتر است بدون تور به ایاصوفیا بروید تا زمان کافی برای بازدید کامل آن را داشته باشید .

از طریق رمپی که در قسمت شمالی و در ایوان داخلی قرار دارد می توانید به گالری ها دسترسی داشته باشید. در آنجا می توانید موزائیک های ارزشمندی را که افسانه ها و نگارهای مذهبی بر روی آنها نقش بسته اند مشاهده کنید. برخی از بهترین های این موزائیک ها در گالری جنوبی قرار دارند.


۷. شانس خود را در ستون گریان (ستون آرزو) امتحان کنید

کمی آنطرف تر از رمپی که به سمت گالری ها می رود به احتمال زیاد می توانید جمعیتی را ببینید که در یک صف ایستاده و منتظر هستند. این صف ستون گریان است. ستون گریان یا ستون شانس در واقع سنگی منفذ دار است که رطوبت زمین را جذب کرده و از طریق منافذ بیرونی خود به بیرون میریزد به همین دلیل است که این نام به آن داده شده از طرف دیگر گفته میشود حضرت خضر انگشت شصت خود را داخل سوراخ واقع در ستون کرده و به همین دلیل این سنگ طلسم شده . امروزه هزاران مسافر تور ترکیه به این مکان می آیند انگشت شصت راست خودد را داخل سوراخ ستون قرار داده و در جهت عقربه های ساعت میچرخانند و در این حال یک آرزو میکنند باور هاا بر این است که اگر انگشت شما خیس شد به آرزوی خود میرسید!


ایاصوفیا: آنچه ضروری است

چه: بازدید از ایاصوفیا در استانبول،ترکیه.

کجا: ما در هتل Sirkeci Mansion واقع در بخش قدیمی استانبول اقامت داشتیم و از اقامت خود بسیار لذت بردیم. این هتل در یک خیابان بسیار خوش منظره قرار دارد و با وجود اینکه به تمام قسمت های اصلی شهر نزدیک  است اما بسیار دنج و آرام است.ایاصوفیا و مسجد آبی با ده دقیقه پیاده روی قابل دسترسی هستند.

چه زمانی: بهترین زمان برای بازدید توراستانبول بهار است (ماه مارچ تا اواسط ژوئن). در این موقع دمای هوا در استانبول معتدل است و روزها طولانی هستند. دقت داشته باشید که در ماه آپریل ممکن است یک یا دو روز هوا بارانی باشد. ما در اواخر ماه می به استانبول سفر کردیم و یک روز باران شدید داشتیم. البته روزهای دیگر بسیار عالی بودند. یکی دیگر از زمان های عالی برای سفر به استانبول پاییز (سپتامبر و اکتبر) است. تابستان گرم وو  بسیار شلوغ است و زمستان هم سرد و بارانی است.

ساعات بازدید از ایاصوفیا در تابستان (از ۱۵ آپریل تا ۲۵ اکتبر) از ساعت ۹ صبح الی ۷ بعدازظهر است. و در زمستان (از ۲۶ اکتبر الی الی ۱۴ آپریل) از ساعت ۹ صبح الی ۵ بعدازظهر است. به خاطر داشته باشید که آخرین پذیرش یک ساعت قبل از تعطیل شدن موزه است.

چگونه: از هتل Sirkeci Mansion تا ایاصوفیا یک پیاده روی کوتاه فاصله است. اگر در جایی دورتر اقامت دارید می توانید از مترو استانبول استفاده کنید. البته از تاکسی هم می توانید استفاده کنید ولی ما مترو را که ارزانن  تر است ترجیح می دهیم.

منبع : 7نکته مفید در بازدید از ایاصوفیا قسمت دوم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.