تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

اجتناب از کلاهبرداری ها در تور فرانسه (قسمت دوم)

بیشتر مسافران ایرانی خصوصا آنهایی که آموزش زبان فرانسه ندیده اند از کلاهبرداری مردم بومی کشور فرانسه شاکی هستند . بسیاری از مسافران بعد از متوجه شدن قضیه را به سفارت فرانسه اطلاع میدهند اما به دلیل تعدادد زیاد شکایت ها عملا کاری از دست آنها هم بر نمی آید بهترین کار این است که آگاهانه سفر کنید ، با غریبه ها وو  آدم های مشکوک به هیچ وجه بحث نکنید و از کسی چیزی قبول نکنید .

در ادامه مقاله قبلی به نام اجتناب از کلاهبرداری ها در تور فرانسه سعی داریم شما را با تعدادی از معروف ترین این کلاهبرداری ها آشنا کنیم تا در صورت سفر به تور فرانسه و ایتالیا از آنها جلوگیری کنید .

کلاهبرداری های معمول تور فرانسه :

کلاهبرداری های  فرانسوی: حلقه طلایی

اگر در  فرانسه پاریس با یک مرد، زن و یا کودک کولی که یک حلقه طلایی در دست دارد مواجه نشده اید، به هیچ وجه توقف نکنید و تنها به راه خود ادامه دهید در این موقعیت به یاد داشتن چند کلمه زبان فرانسه بسیار کارآمد و مفید خواهد بود تنها اعتراض خود را با صدای بلند نشان دهید .

این نوع کلاهبرداری یکی از روش های قدیمی ولی کاربردی در تور مسافرتی فرانسه است و می تواند در اکثر مکان های توریستی پاریس از قبیل باغ تویلری، موزه اورسی، کنار رود سن، مادلین، طاق پیروزی، شانزه لیزه وو در نزدیکی تمامی ایستگاه های مترو اتفاق بیفتد. متاسفانه این نوع کلاهبرداری در  کشورهای همسایه فرانسه هم دیده میشود.

مسافر های بی خبر تور فرانسه بویژه زوج ها، معمولا با یک مرد یا زن جوان و یا حتی یک کودک مواجه می شوند که در کنار آنها در حال راه رفتن است و ناگهان چیزی درخشان را از روی زمین برمی دارد و با خوشحالی فریاد می زند که امروز روز شانس من است و به اطرافیان خود یک حلقه طلایی را نشان می دهد. و معمولا آن را به مسافران تور پیشنهاد می کند و می گوید که آن را نگه دارند. و اگر توریست به طرز ابلهانه ای این پیشکش راا قبول کند، سپس کولی از آنها می خواهد که سهم او را در یافتن این حلقه خوش شانسی پرداخت کنند و به او پولل بدهند.

انواع مختلفی از این کلاهبرداری در فرانسه و در کل تور اروپا وجود دارند. در نوع اول کولی طی اقدامی صادقانه این حلقه را تحویل می دهد تا به صاحب حقیقی آن بازگردانده شود، این کار را به منظور جلب اعتماد انجامم می شود. تا مخاطب بخواهد اعتراض کند و بگوید که این حلقه از آن او نیست، کولی از او درخواست می کند که کمی پول برای نهار، بلیط قطار و یا غذا دادن به بچه های گرسنه اش به او بدهند. در بدترین حالت در طی انجام این تبادلات همدست او کیف پولتان را می قاپد. اگر یک حلقه طلایی دیدید به هیچ عنوان توقف نکنید و درگیر نشوید. به راه خود ادامه دهید. آنها تا زمانیکه قربانی دیگری بیابند شما را دنبال خواهند کرد.

در صورتی که قربانی یک همچین کلاهبرداری شدید به  سفارت ایران در فرانسه مراجعه کرده و ظاهر کلاهبردار و همدستش را برای آنها توصیف کنید تا مسافران کمتری قربانی آنها شوند.

کلاهبرداری های فرانسوی: دونده دست و پا چلفتی

و در نهایت، به دور از خیابان های پاریس و دیگر مناطق توریستی نقشه فرانسه از قبیل لیون، مارسیل، نیس و کانس که مملو از کلاهبرداری های حلقه طلایی هستند، باید مراقب دونده های صبحگاهی آرام هم باشید. بسیاری از توریست های بی خبر در دام این دونده های به ظاهر آرام که به طور اتفاقی با آنها برخورد می کنند و به زمین می خورند، افتاده اند. دونده مضطربانه شروع به معذرت خواهی می کند و به توریست ها کمک می کند که بلند شوند (اگر به زمین افتاده باشند)، و در همین حین کیف، کیف پول و کوله پشتی شان را می دزدد و به دویدن ادامه می دهد.

منبع : اجتناب از کلاهبرداری ها در تور فرانسه (قسمت دوم)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.