تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

توصیه های سفر به چین- بایدها ونبایدها (قسمت دوم)

هر فرهنگی قوانین مخصوص خودش را در ارتباط با اینکه چه چیزی پذیرفته است و چه چیزی نیست دارد. به عنوان بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ ملی، تابوها ارتباط نزدیکی با زندگی روزمره مردم چین که در دوران باستان زندگی می کردند داشته است. با تغییرات شگرفی که در جامعه کشور چین رخ داده است، تابوها هم از بعدد شکل و هم مفهوم دچار انقلابی عظیم شده اند. گرچه هنوز هم برخی افراد مسن در عصر امروز شیوه زندگی سنتیی را در پیش گرفته اند اما بعد از سفر به آن با واقعیت تور چین آشنا خواهید شد .

در ادامه مقاله توصیه های سفر به چین- بایدها ونبایدها (قسمت اول) قصد داریم شما را با قوانین نانوشته و به اصطلاح تابوهای کشور چین بیشتر آشنا کنیم .

سفر در سرتاسر تور چین یک تجربه متفاوت و متحول کننده است به این دلیل که در این کشور با قوانین جدید، فرهنگ جدید و توقعات اجتماعی جدیدی مواجه خواهید شد که قبل از آن در هیچ کجای دیگر آنها را ندیده بودید.. توصیه های سفر به چین که در ادامه به آنها اشاره شده است به شما کمک می کنند که قبل از سفر به چین از بایدد ها و نبایدهای کشور چین آگاه شوید. آگاهی داشتن از آنچه در این کشور پذیرفته شده و آنچه پذیرفته نشده است میی تواند سفر شما را آرام تر کند و مانع از قرار گرفتن در موقعیت های خجالت آور و گیج کننده می شود و همچنین شما را از قرار گرفتن در دردسر و یا توهین به شخص دیگری محافظت می کند.  


بایدهای سفر به چین:

  • ترتیب نام های چینی به این صورت است که اول نام خانوادگی می آید و سپس نام فرد. عروس ها در چین از نام خانوادگی همسر خود استفاده نمی کنند.
  • در تور خود همیشه افراد را با عنوان رسمی شان صدا بزنید. از قبیل "آقا"، "خانم"، "دوشیزه" به همراه نام خانوادگی. آنها را با نام کوچک صدا نکنید مگر خودشان از شما درخواست کنند.
  • یادتان باشد در تور چین دست دادن نوع رایجی از احوالپرسی است. اما هنگام ملاقات با افراد  مسن تر و مقامات عالی رتبه، دست دادن باید بسیار آرام و به همراه اندکی سر تکان دادن باشد.
  • همیشه به افراد مسن احترام بگذارید و در جمع ابتدا به آنها ادای احترام کنید.
  • مردم چین معمولا هدیه، دعوت و یا لطفی را وقتی برای اولین بار ارائه می شود، قبول نمی کنند. رد کردن محترمانه برای دو یا سه مرتبه نشانه فروتنی و تواضع است.
  • همیشه هدیه خود را با دو دست تقدیم کنید. و هنگام کادو پیچی به رنگ دقت کنید. قرمز نمایانگر خوش شانسی است، صورتی و زرد نمایانگر شادی و کامیابی است، در حالیکه سفید، خاکستری و سیاه رنگ های عزاداری هستند. گل های سفید و زرد (به خصوص گل داوودی) برای عزاداری های استفاده می شوند.
  • کمی زبان چینی یاد بگیرید که به شما کمک می کند با راحتی بیشتری در سرتاسر کشور چین سفر کنید.

منبع : توصیه های سفر به چین- بایدها ونبایدها (قسمت دوم)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.