تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

اجتناب از کلاهبرداری ها در تور فرانسه (قسمت سوم)

همانطور که در دو مقاله قبلی اجتناب از کلاهبرداری ها در تور فرانسه توضیح دادیم متاسفانه به دلیل تعداد زیاد توریست های خارجی که سالانه به تور اروپا خصوصا تور فرانسه میروند تعدادی از مردم بومی کشور فرانسه از این موقعیت سوء استفاده کرده و از حواس پرتی مسافران تور پاریس امرار معاش میکننند .

در طی این مقاله تعدادی از معمول ترین کلاه برداری ها را برایتان معرفی کردیم به این امید که گرفتار آن نشوید . اما چنان چه دچار مشکلی شدید و مدارک و وسایل با ارزش تان گم یا دزدیده شد حتما به سفارت ایران در فرانسه مراجعه کنید .

انواع کلاهبرداری ها در تور فرانسه :

کلاهبرداری های فرانسوی: خیریه ها، نیکوکاران و تکدی گران

دیزنی لند تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در تور فرانسه است اما متاسفانه تعداد ککلاهبرداران در اطراف آن کم نیست .اصلا دور از انتظار نیست که در تور پاریس افراد بومی، اغلب مردان آفریقایی که در حال جمع آوریی اعانه برای کمک به قربانیان کار در معدن و یا یتیم خانه های نیازمند هستند، به شما نزدیک شوند و درخواست کمکک کنند. اغلب مواقع می توان آنها را در مناطق توریستی به عنوان مثال در اطراف موزه لوور یا  در حال گشت و گذار در برج ایفل؛ شناخته شده ترین جاذبه جهان در تور فرانسه مشاهده کرد . اگر قانونی به نظر نمی رسند وو  دارای کارت شناسایی معتبر نیستند از دادن پول نقد به آنها خودداری کنید.

دقت کنید که همانند همین روش ها ممکن است در کشور های دیگری هم اتفاق بیافتد برای همین در طول تور ایتالیا و یا تور اسپانیا هم ممکن است مشابه همین موارد را ببینید .

بر خلاف باور عمومی، مردم فرانسه به هیچ عنوان بی ادب نیستند. در حقیقت بسیار مودب و کمک رسان هستند. اما اگر در تور فرانسه در شرایطی توسط افراد بومی که شبیه کولی ها لباس پوشیده اند و به شما پیشنهاد کمک می دهند که چمدانتان را برایتان داخل قطار یا اتوبوس بیاورند محاصره شدید، خیلی مودبانه این پیشنهاد را رد کنید. آنها معمولا در گروه های ۳ یا ۴ نفره کار می کنند و شما را محاصره و حواستان را پرت می کنند. در حالیکه یکی از آنها سعی می کنند چمدانتان را برایتان حمل کند دیگری کیف پولتان را می دزدد.

در طول تور فرانسه 96 خیلی سریع متوجه خواهید شد تکدی گری قلمرو زنان و کودکانی با چهره های بسیار افسرده و ناراحت است. اغلب آنها دارای موهای بلند تیره هستند و دامن های بلندی که تا قوزک پا می رسد وو مخصوص کولی هاست می پوشند. کودکان از شما می پرسند که آیا انگلیسی بلد هستید و اگر شما جواب مثبت بدهید داستانی پر از آه و اندوه تحویلتان خواهند داد از قبیل "مادرم در خارج از کشور در حال مرگ است و من بدون هیچ پولی در تور پاریس گرفتار شده ام، لطفا به من کمک کنید که نزد او بازگردم". آنها اغلب در مکان هایی پرجمعیت توریستی، ایستگاه های قطار شهری و بین شهری، ایستگاه های مترو در مناطقی نظیر شانزه لیزه دیده میی شوند.

کلاهبرداری های فرانسوی: حیله نخ  

یکی دیگر از حقه های قدیمی ولی موثر در تور نوروز 96 حیله نخ است . در مکان های توریستی شلوغ از قبیل کلیسای "سکره کر" در محله مونت مارتر، حواستان به مردان بالاخص آفریقایی که سعی می کنند یک حقه جادویی را به شما نشان دهند باشد. این افراد بیشتر با مسافرانی که در تور پاریس هستند علاقه مندند . در این حقه یک تکهه نخ را دور انگشت شما می بندند. در حالیکه شما تحت تاثیر کارهای او قرار گرفته اید و حواستان پرت شده است وو همچنین دستتان در بند است همدست او کیف پولتان را می دزدد. و آنگاه شما آهی از سر حسرت خواهید کشید که کیف پول پر از یوروی خود را که قصد داشتید با آن تعدادی پوستر ارزان قیمت تور پاریس ۱۹۲۰ ی از همانن  اطراف بخرید از دست داده اید.

منبع : اجتناب از کلاهبرداری ها در تور فرانسه (قسمت سوم)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.