تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

کلاهبرداری های رایج در ترکیه و روش های اجتناب از آنها

ترکیه یکی از پر طرفدارترین مقاصد توریستی مسافران ایرانی در تور نوروزی 96 است . متاسفانه این مساله زمینه ای مناسب برای کلاهبرداران پدید آورده . البته که در بیشتر کشور ها این مسائل وجود داردند و حتی در تور اروپا هم مسافران در تور خود با این مشکلات روبرو میشوند. 

یک نوشیدنی میل داری دوست من؟

برای بیشتر آقایان دریافت تعارف نوشیدنی از یک فرد کاملا غریبه درست به اندازه دستکش سرد افسر بازرسی بدنی ناجور و ناخوشایند است.

اما در تور ترکیه و بویژه در تور استانبول این جمله یک عبارت بسیار رایج است. بعضی از این پیشنهادها واقعا دوستانه هستند اما برخی دیگر ممکن است هدف دوستی با کیف پول شما را داشته باشند.

یکی از کلاهبرداری های بسیار رایج در تور ترکیه ، دعوت به صرف نوشیدنی است که بیشتر در تور شهر های بزرگ ترکیه مثل تور استانبول ، تور آنتالیا ، تور آنکارا و یا تور کوش آداسی اتفاق می افتد . فعل و انفعالی که درر این روش انجام می شود بسیار ساده است به این ترتیب که یک مرد به شما نزدیک می شود، سلام می کند و مکالمهه ای را درباره زندگی و تور نوروزی شما آغاز می کند. به احتمال زیاد درباره خودش اطلاعات کمی را فاش میی  کند و مسیر گفتگو را منحرف می کند.

سپس احتمالا در اقدام بعدی پیشنهاد می کند که شما را به یک بار یا رستوران استانبول که می داند بهترین شراب یا  بهترین کباب  را دارد دعوت کند و اصرار می کند که او را همراهی کنید.

وقتی که درون مکان مخصوص هستید به احتمال زیاد زنانی جذاب به شما نزدیک می شوند و از شما می خواهند برایشان نوشیدنی بخرید ممکن است موقعیتی که در آن قرار گرفته اید وسوسه کننده و منحرف کننده باشد ولی حواستان باشد گول نخورید چرا که همه اینها عواقب بسیار بدی خواهند داشت. هنگامی که در کشور دیگری هستید و با تور سفر کرده اید باید بیشتر دقت کنید و محتاطانه عمل کنید.

بعد از چند نوشیدنی ممکن است احساس کنید دارید کنترل خود را از دست می دهید بنابراین صورتحساب را درخواست می کنید. و وقتی صورتحساب از راه می رسد به احتمال زیاد دچار حمله قلبی خواهید شد چرا که برای چند عدد نوشیدنی صورتحسابی ۱۰۰۰ یا ۱۵۰۰ دلاری پیش رویتان قرار دارد.

درست همان زمانی که صورتحساب از راه می رسد اوضاع بهم می ریزد. دوست شما به احتمال زیاد از صاحب آنجا که اکنون توسط تعدادی محافظ تنومند احاطه شده است، دفاع می کند. و سپس بعد از دریافت تعدادی تهدید وحشیانه که اگر صورتحساب را پرداخت نکنید برسرتان خواهد آمد خودتان را در مقابل یک دستگاه عابربانک می بینید که در حال دریافت پول نقد برای پرداخت صورتحساب هستید.

یکی دیگر از احتمالات اینست که ممکن است تعدادی قرص آرامبخش در نوشیدنی تان بریزند و بعد از آن هرچیزی ممکن است برایتان رخ دهد.

دوست جدیدتان می تواند شما را در سرتاسر شهر استانبول بچرخاند و مجبور تان کند از دستگاه های عابربانک پول بگیرید، هزاران دلار بدهی برای کارت اعتباری تان ایجاد کند و یا حتی آن را به یکی از رفقایش بدهد. حتیی ممکن است بقدری مرموز باشد که صبح کنار شما از خواب بیدار شود و برایتان تعریف کند دیشب چه اوقات فوق العاده ای را سپری کرده اید، چقدر مشتاق بودید پول خرج کنید و اینکه او تا به حال چنین چیزی ندیده است.

منبع : کلاهبرداری های رایج در ترکیه و روش های اجتناب از آنها

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.