تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

قبرس دارای فرهنگی مختلط و عجیب تاثیر گرفته از اروپای غربی است اما از نظر جغرافیایی به شرق نزدیک تر است. دو گروه قومیت اصلی در این جزیره مقیم هستند: جامعه ارتدکس های یونانی که به زبان یونانی صحبت میی کنند ۷۸%) )، و مسلمانان ترک زبان ۱۸%) ) که باعث شده اند این جزیره کوچک دارای کاراکتر منحصر به فرد و مرموزی باشد. قبرسی ها آرام و دوستانه هستند اما در مواجهه با افراد مسن و یا در محیط حرفه ای بی نهایت مودب و رسمی هستند. به عنوان یک خارجی، احترام گذاشتن به فرهنگ کشور قبرس ، آگاهی داشتن از قوانین نانوشته و بایدها و نبایدهایشان می تواند به شما کمک کند که نهایت استفاده و لذت را از تعطیلات خود در تور قبرس ببرید.

توصیه های کاربردی سفر به تور قبرس :

قوانین نانوشته سفر به تور قبرس:

در تور قبرس نوروز 96 از انجام عمل "moutza" که شامل باز کردن هر پنج انگشت به صورتی که کف دست به سمت بیرون باشد و به سمت کسی نشانه گرفته شود در طول سفر به قبرس خودداری کنید. هر چه دست باا صورت فرد مقابل نزدیک تر باشد، اهانت آمیز تر است. می توان گفت شبیه حرکت talk to the hand  آمریکایی ها یا خفه شو ایرانی ها است.

نبایدهای سفر به تور قبرس:

  • در طول سفر خود به تور قبرس گل یاس سفید به کسی هدیه ندهید این گل برای عزاداری ها استفاده می شود. به طور سنتی هدیه دادن خوراکی از قبیل شیرینی یه هدیه عالی است. هدیه هاا به محض دریافت باز نمی شوند بلکه کمی بعد باز می شوند.
  • قبرس شمالی دارای مساجد دیدنی است یادتان باشد بدون درآوردن کفش هایتان وارد مساجد  نشوید. در مقابل شخصی که در حال نماز خواندن است راه نروید.
  • در تور قبرس شمالی در ماه رمضان که ماه مقدس مسلمانان است در مکان های عمومی قبرس  از خوردن، آشامیدن، آدامس جویدن و سیگار کشیدن بپرهیزید.
  • در تور لحظه آخری قبرس تا وقتی از شما دعوت نشده، ننشینید. تا زمانی که میزبان خوردن را آغاز نکرده غذا نخورید. با دست چپ ظرف غذا را به کسی ندهید. همه غذایی که در بشقابتانن هست تمام کنید و سپس چاقو و چنگالتان را به طور موازی در سمت راست بشقاب خود قرار دهید تا نشان دهید که از خوردن دست کشیده اید.
  • پیشنهاد یک قهوه یونانی و یا نوشیدنی خنک را رد نکنید زیرا بی ادبانه است.
  • در تور نوروزی خودروی اجاره ای را از قبل رزرو نکنید همیشه وقتی  به آنجا می رسید می  توانید خودروی ارزان تری اجاره کنید.
  • در تور قبرس سلسله مراتب را رعایت کنید. قبرسی ها به این موضوع خیلی احترام می گذارند. افراد با توجه به سن و مقامشان مورد احترام هستند. افراد مسن تر اول از همه پذیرایی و معرفیی می شوند.
  • اگر همجنسگرا هستید به طور آشکارا علایق خود را ابراز نکنید. همجنسگرایی در قبرس به طور گسترده پذیرفته شده نیست. و همجنسگرایی آشکارا در قبرس به ندرت دیده می شود. 
  • قبرس جنوبی دارای سواحل بسیار تمیز و زیبایی است اگر به تور قبرس جنوبی میروید ، آرامش متفاوت در سواحل با تور قبرس جنوبی را از دست ندهید .

اگر تور قبرس را به عنوان مقصد تور نوروز 96 خود انتخاب کرده اید پیشنهاد میکنیم مقاله راهنمای جامع انتخاب تور قبرس جنوبی را بخوانید و بازدید از سرزمین قلعه ها با تور قبرس شمالی را از دست ندهید .


منبع : توصیه های سفر به تور قبرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.