تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

موزه پاراجانف سرگئی تور ارمنستان

با وجود اینکه تنها تعداد کمی فیلم شناخته شده دارد ، فیلم ساز هنرمند و جسور یک موزه کامل به نام خود دارد. فیلم ساز ارمنی سرگئی پاراجانف (1924-1990) در تفلیس گرجستان به دنیا آمد که درآن زمان جزوی از اتحاد جماهیر شوروی بود . پاراجانف با فیلمی که در اوکراین با "نام سایه های اجداد فراموش شده (Shadows of Forgotten Ancestors)" ساخت به دنیا معرفی شد . متاسفانه اگر به تور نوروزی گرجستان بروید متوجهه خواهید شد که هیچ اثری از این هنرمند در تور گرجستان نیست.

بازدید از بهترین موزه تور ارمنستان ، موزه سرگئی پاراجانف

پاراجف در زمان خود با بازی در یک فیلم خارجی مشهور شد و به همین دلیل در گرجستان ، سرزمین مادری خود که جزوی از اتحاد جماهیر شوروی بود از ساخت فیلم منع شد . بعد از این ممنوعیت پاراجانف به ایروان ارمنستان نقل مکان کرد که هنوز جزو اتحاد جماهیر شوروی بود . با این حال پاراجانف زمانی که در ایروان ارمنستان بودد معروف ترین و شناخته ترین اثر خود به نام "رنگ انار (Color of Pomegranates)" را ساخت که مضمونی عرفانی و فلسفی با ساختاری بسیار پیچیده و مبهم دارد. فیلم رنگ انار بدون حتی یک کلمه و حتی با حرکات بسیار کم دوربین به وصف اهمیت شعر ارمنی و مراحل تکامل فلسفی انسان را نشان میدهد . این فیلم برنده جوایز بسیاری است و در واقع به عنوان یکی از مبهم ترین فیلم های تاریخ شناخته میشود . رنگ انار در کل اتحاد جماهیر شوروی تنها به مدت دو ماه روی پرده بود و مجوز پخش آن خارج از اتحاد جماهیر شوروی داده نشد بعلاوه  پاراجانف به علت ساخت این فیلم به پنج سال زندان محکوم شد .

موزه سرگئی پاراجانف در ارمنستان ایروان نشان دهنده بارز مخالفت آن با عدم ساخت هنر است . در موزه آثار بسیار زیبایی از دست ساخته های پاراجانف در زندان است از دسته کارت های بازی نقاشی شده تا کلاژ های بسیارر زیبا . در موزه آثار مختلفی وجود دارد تعدادی مورد پسند بازدید کنندگان است و تعدادی خیر با این حال تمام آثار نشان دهنده صبر و هنر پاراجانف است . در موزه تعدادی عکس از ست فیلمبرداری پاراجانف در گرجستان و اتاق ها صحنه سازی شده برای فیلم ه مموجود است .

اگر چه شاید موضوع موزه سرگئی پاراجانف مانند فیلم هایش مبهم و نامشخص باشد با این حال نمونه بهتری برای بازگویی جو کشور در آن زمان را نمیتوان یافت . به طور خلاصه اگر از مراکز تجاری و خرید در ارمنستان خسته شده اید و میخواهید به جایی متفاوت از مراکز خرید و جاذبه های طبیعی تور ارمنستان بروید بازدید از موزه سرگئی پاراجانف بهترین ایده است .

بهتر از قبل از رفتن به موزه سرگئی پاراجانف بدانید :

موزه کاملا در تور ارمنستان شناخته شده و معروف است و از هر بومی بپرسید مکان آن را نشان میدهد با این حال موزه در یکی از کوچه های باریک قرار دارد و در صورتی که خیلی به زبان ارمنی وارد نیستید از رویی نقشه و موبایل خود مطمئن شوید که راه درست را میروید . مورد دیگر اینکه تعداد کمی از ارمنی ها زبان انگلیسی بلدند و به همین دلیل بهتر است در تور نوروزی خود عکس موزه را به آنها نشان دهید تا آدرس را به شما بگوید .. بازدید از این موزه از واجبات کارهایی که با سفر به ارمنستان می توان انجام داد (2) است .

منبع مطلب : موزه پاراجانف سرگئی تور ارمنستان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.