تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

صومعه ریلا بلغارستان

صومعه ریلا که بسیار شبه یک قلعه است ویرانی ها و بازسازی های زیادی به خود دیده تا به پر طرفدارترین مکان دیدنی تور بلغارستان و جواهر اماکن مقدس دیدنی در تور بلغارستان امروز تبدیل شده . 350 متر بالای کوه های هدوپ بلغارستان اولین و بزرگترین صومعه کشور بلغارستان ساخته شد . تاریخ این بنا به اندازه تاریخ خود منطقهه  پستی و بلندی دارد .

تاریخ صومعه ریلا بلغارستان :

صومعه به افتخار زاهد سنت ایوان از ریلا در قرن 10 میلادی ساخته شد . سنت ایوان  20 سال آخر عمر خود را در انزوا در غاری در فاصله 4 کیلومتری صومعه سپری کرد . سنت ایوان در طول عمر خود به عنوان مردی مقدس شمرده میشد . کسانی که به تقدیس مرد باور داشتند به غار او میرفتند تا تبرک بگیرند . امروزه هم بازدید کنندگان و زائران میتوانند با کمی کوه نوردی به غار او بروند (ولی در واقع تنها مخفیگاهی کوچک در دل کوه است و ویژگی خاصی ندارد).

صومعه ریلا بلغارستان

نخستین بار شاگردان سنت ایوان این بنا را بنا کردند و داخل آن را طبق قوانین حاکمان آن زمان تزئین کردند. در قرن 14 میلادی و باتصاحب عثمانی ها آرامش راهبان به هم خورد و کل بنا توسط عثمانی ها غارت و ویران شد .

با وجود نابودی کامل ، زائران و طرفداران سنت ایوان در اواخر قرن 15 میلادی بنا را با کمک کلیسای ارتدوکس و افراد بالا متربه روسیه بازسازی کردند . با بازسازی کامل صومعه رونقی دوباره یافت تا اینکه در سال 18333 کل بنا در آتش سوخت از آن تنها برج Hreliovv باقی ماند.

بار دیگر صومعه ریلا از خاکستر خود برخاست و به دستور پیتر ایوانویچ دوباره ساخته شد. ایوانویچ بنایی کاملا به سبک اسلاو میخواست تا اثرات قرن ها اشغال عثمانی ها را از بین ببرد و همین کار را کرد .

با وجود مکان دور از پایتخت بلغارستان صومعه باز هم سالانه هزاران توریست تور نوروزی بلغارستان به بازدید صومعه سنت ریلا میروند . هنوز تعداد زیادی راهب در صومعه زندگی میکنند و به زائران خوش آمدد میگویند  . گه گاهی راهبی با ردا کلاهدار مشکی خود از حیاط صومعه عبور میکند و میتوانید آنها را ببینید . کسانی که علاقه دارند در تور خود بیشتر با زندگی راهبان آشنا شوند میتوانند در اقامتگاه صومعه بمانند .

منبع مطلب : صومعه ریلا بلغارستان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.