تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

معبد وات آرون تور تایلند (Wat Arun)

بررسی معبد وات آرون تور تایلند :

وات آرون که در زبان محلی با نام وات چنگ (Wat Chaeng) شناخته می شود در بخش غربی رودخانه چائو فرایا واقع شده است. به جرئت می توان گفت این معبد یکی از حیرت انگیزترین معابد بانکوک است، و نه تنها به خاطر موقعیت کنار رودخانه ای اش، بلکه به این دلیل که طراحی آن با تمام معابدی که می توانید در بانکوک مشاهده کنید متفاوت است. وات آرون  (یا معبد dawn)  تا حدی از مناره های رنگارنگ تزئین شده تشکیل شده است و به شکلی جادوئی بر روی آب ایستاده است. وات آرون تقریبا روبروی وات پو (Wat Pho ) واقع شده است بنابراین رفتن به آن خیلی آسان است. از اسکله قایقی سافان تاکسین می توانید سوار یک قایق رودخانه ای شود که در اسکله ۸  توقف می کند. از اینجا یک قایق خطی کوچک تنها با پرداخت ۳ بات شما را از این سوی رودخانه به آن طرف آن می برد. هزینه ورودی معبد ۱۰۰ بات است. معبد روزانه از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۱۷:۳۰ باز است.

تور تایلند وات آرون

پیشنهاد می کنیم که حداقل یک ساعتی را به بازدید از معبد سپری کنید. گرچه این معبد با عنوان معبد Dawn(سحر) شناخته می شود اما قطعا هنگام غروب آفتاب حیرت انگیز است به خصوص هنگام شب که نورانی می شود. البته سریعترین زمان برای بازدید صبح های زود و قبل از شلوغی است. با توجه به معماری زیبا و پیشه وری استادانه اش اصلا جای تعجبی نیست که وات آرون  توسط بسیاری یکی از زیباترین معابد تایلند لقب گرفته است. مناره ای که در کناره رودخانه چائو فرایا واقع شده است یکی از مکان های بانکوک است که دارای شهرت بین المللی است. این مناره یک مناره  با ابهت با ۷۰ متر ارتفاع است که به زیبایی با تکه های کوچک شیشه های رنگی و پروسلین چینی که با ظرافت بسیار در طرح های پیچیده مورد استفاده قرار گرفته اند، تزئین شده است.

اگر بخواهید می توانید از مناره مرکزی بالا بروید. پله ها دارای شیب خیلی تندی هستند اما نرده ای برای اینکه تعادل خود را حفظ کنید، وجود دارد. بالا رفتن درست به اندازه پایین آمدن دشوار است. وقتی به بالاترین نقطه می رسید می توانید رودخانه مواج رود چائو فرایا و قصر بزرگ و وات پو را در طرف مقابل   ببینید. در اطراف این مناره مرکزی مجسمه هایی از سربازان چینی و حیوانات به چشم می خورند. اگر وارد تالار انتصاب شوید می توانید یک تصویر طلا از بودا و دیواری هایی با طراحی ظریف که دیوارها را زینت داده اند ببینید. گرچه وات آرون در میان تورهای نوروزی خیلی محبوب است، اما برای بودائی ها نیز یک مکان مقدس برای زیارت به شمارر می رود. دقت کنید که پوششی مناسب داشته باشید، یا یکی از کاورهای اجاره ای را که در نزدیکی ورودی درر دسترس هستند بپوشید.

تور تایلند وات آرون

تاریخچه

وات آرون توسط پادشاه تاکسین در سال ۱۷۶۸ ساخته شد. گفته می شود که پس از خاتمه یافتن جنگ در آیوتایا که در آن زمان ارتش برمه ای در آن پیروز شده بودند، پادشاه درست زمانی که خورشید داشت طلوع می کرد به معبد رسید. او بعدها دستور بازسازی معبد و تغییر نام آن را به وات چنگ ، معبد سحرگاه داد. این معبد قبل از اینکه پایتخت و قصر به سمت دیگر رودخانه منتقل شوند، خانه "بودای سبزپوش" بود. اکنون آن را می توان در "قصر بزرگ" مشاهده کرد. مناره مرکزی در دوره حکومت راما سوم (بین سالهای ۱۸۲۴ و ۱۸۵۱) گسترش یافت و اکنون یکی از پربازدیدترین مناطق تور تایلند است. همچنین راما سوم  بود که دستور تزئین مناره ها را با پورسلینن  داد تا در نور خورشید برق بزنند.

تور تایلند وات آرون


ساعات کاری : ۰۸:۰۰  الی ۱۷:۳۰

موقعیت: واقع در بخش غربی رودخانه چائو فرایا ( روبروی اسکله Tha Thien).

محدوده قیمت: ۵۰  بات

منبع : معبد وات آرون تور تایلند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.