تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

تور | اخبار گردشگری

مطالب توریستی ، مطالب گردشگری ، لیست هتل ها ، قیمت تورها ، اطلاعات کشور ها ، معرفی جاذبه های گردشگری

موزه زلزله تور چین

تور یک موزه و یادبود که در میان ویرانه های یک شهر که توسط بلای طبیعی محو شد، ساخته شده است. زلزله سال 2008 سیچوان مثل تمام زلزله های دیگر یک فاجعه به تمام معنا بود. زلزله 8 ریشتری که  زلزلهه Wenchuan هم ذکر شده است، بسیاری از محل های سیچوان را با خاک یکسان کرد و 4.8 میلیون نفر بی خانهه و 80000 جان خود را از دست دادند. اما دردناک ترین فاجعه تخریب یک دبیرستان بزرگ و پر جمعیت در شهرر بیچوان بود که به کشته شدن بیش از 1300 دانش آموز منجر شد.

موزه زلزله تور چین :

 

موزه زلزله تور چین

 

چین به سرعت شروع به بازسازی شهر کرد ، اما خرابی ها بسیار گسترده و زمان بر بود. بعد از شماری پس لرزه های قوی که منجر به ویران شدن بسیاری از شهرها شامل بیچوان شد و تبدیل به شهرهای ارواح شدند، خیلی هاا هنوز هم بقایا مردگانشان را جمع آوری می کنند. در بیچوان، فقط 20 درصد از ساختمان ها پابرجا ماندند و هیچ منبع و ابزاری برای بیرون کشیدن اجسار بی شماری که در زیر آوار مانده بود وجود نداشت، شهر مشابه یک قبرستان بسیار بزرگ شده بود. به خاطر زلزله، شهر بیچوان به شهری که نماد فاجعه بود تبدیل شد.

 

موزه زلزله تور چین

 

یک موزه در دبیرستانی که بسیاری کشته در آن داده بودند احداث شد، و یک دیوار یادبود که اسامی ده ها هزرا نفر که در این فاجعه جان داده بودند در آنجا برپا شد. باقی شهر بصورت قتلگاه با طراحی طبیعی باقی خواهد ماند. بازدیدکنندگان از همه جا با تور چین برای دیدن بیچوان و ادای احترام به قربانیان این فاجعه به آنجا می روند. درر  حال حاضر حکومت باقی مانده های فاجعه و یادبود ها را محفوظ نگه می دارند تا جانباختگان همیشه به یاد بمانند.

منبع مطلب : موزه زلزله تور چین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.